De eerste week - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Raj Postma - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Raj Postma - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Raj

Blijf op de hoogte en volg Raj

06 Januari 2016 | Oostenrijk, Westendorf

Zo de eerste week Westendorf zit erop. Wou eigenlijk al eerder wat plaatsen, maar met wat problemen met de Wi-Fi hier, moest ik het even links laten liggen.

Om te beginnen bij de aankomst dag 30 december: Ik werd om half vier s'ochtends opgehaald in Oldenzaal met de taxi richting Schiphol en vandaar uit om half acht met het vliegtuig naar Innsbruck te vliegen. Daar moest ik op de bus en trein stappen om uiteindelijk om twaalf uur in Westendorf uit te kunnen stappen. Daar werd ik opgehaald door meteen een nieuwe collega, waarnaar we meteen naar mijn nieuwe werkplek Feinsinn reden. Daar met wat nieuwe collega's kennis gemaakt te hebben (Ja ik zeg met wat, want er werken meer dan 15 werknemers) werd ik vervolgens naar mijn onderkomen voor de komende drie maanden gebracht. En na eerst de verkeerde sleutel te hebben gekregen kon ik na een goed uur eindelijk kennis maken met mijn huisgenoten en mij nestelen in mijn kamer. Na alles op zijn plek te hebben gezet en even bijgekomen van de toch wel lange en vroege reis. Mocht ik om 5 uur al beginnen en kon ik meteen mee draaien. Het was natuurlijk zoals bij alles wat nieuw is erg wennen. Maar dit was ook meteen anders omdat ik ze de kaart natuurlijk zo hebben gemaakt dat het makkelijk is en toch voor elk wat wils. Dus van pizza's tot steaks en van gerookte zalm en garnalen tot en met lasagne. Er stond veel op de kaart. Maar gelukkig stonden vooral met de drukte bijna met tien man in de keuken. Ik was samen met de gene die mij op had gehaald en mijn baas de enige Nederlanders in de keuken. Terwijl voor in de bediening 7 Nederlanders werkte.
Het was leuke eerste dag met veel nieuwe maar ook voor gezellige mensen leren kennen. Vooral het na zitten met wat Collega's en mijn baas en nog even ergens anders wezen drinken. Ging ik vermoeid en met aardig wat bier op naar bed.


Dag twee 31 Decemeber: Werd ik met hoofdpijn wakker, ik zal verder de details besparen hoe ik me de rest van de dag voelde. Ik moest om elf in de ochtend beginnen. Ik kan je vertellen eigenlijk ziet de elke dag er het bijna hetzelfde uit. Dat is in de ochtend tot een uur of vier in de middag voorbereiden en tussendoor lunch draaien. De gene die om elf uur zijn begonnen worden vaak afgelost door de gene die om twee uur beginnen. Die van elf uur gaan dan twee uur rusten dat betekent dus gewoon een break draaien en om dan vervolgens om vijf uur weer aan te sluiten bij de gene die om twee uur zijn begonnen en zo de drukke avond spits door staan. Na alles weer schoon te hebben gemaakt gingen we aan de bar zitten tot het twaalf uur werd en daar met het voltallige personeel het nieuwe jaar ingeluid. :)

Dag drie, vier en vijf kan wel een heel verhaal over gaan neerzetten, maar die zijn allemaal hetzelfde. Dat betekent optijd naar bed, slapen, opstaan, douchen, aankleden', eten en werken. En oja ik kan eten en drinken op mijn werk, alleen het ontbijt doe ik wel op mijn kamer. Gelukkig zit er op 1 minuut lopen van het huis een supermarkt en kan ik daar mijn benodigde boodschappen doen.

Dag zes: Was mijn vrije dag en kon ik eindelijk even beetje het dorp verkennen. En ben ik even na de kleine dingen gaan kijken waar ik nog tegen aanliep om die enig sinds waar het kon te verhelpen. S'avonds voor het eerst naar een Apeski feest geweest met wat collega's. Was erg gezellig, maar voor ook leuk omdat daar bijna alleen maar Nederlanders waren. Ik had mezelf voorgenomen het dit keer rustig aan te doen met wat betreft het bier drinken en dat is gelukkig gelukt.

Want dag 7 was ik goed te pas en kon ik weer vrolijk aan het werk en om tien uur s'avonds was ik klaar en in bed gaan liggen, boek lezen en daarna lekker gaan slapen. Zo dit was mijn eerste verslag. See you soon. :)

  • 06 Januari 2016 - 09:37

    Alexandr:

    Goed bezig Raj

  • 06 Januari 2016 - 15:08

    Betty:

    Leuk verslag Raj!!

  • 08 Januari 2016 - 12:04

    Mischa:

    Hoi Raj,
    Leuk verhaal! Het is hard werken zo te horen, maar dat is voor jou natuurlijk geen probleem. Veel succes en plezier!

  • 09 Januari 2016 - 10:29

    Jolanda:

    Leuk om te lezen zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raj

Uitzicht vanuit mijn kamer.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 2788

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 Maart 2016

Werken in Westendorf

Landen bezocht: